











Není to tak dávno, kdy jsem poprvé viděl nějaké návrhy, jak by měl vypadat nový Renault 5 pro rok 2025. Auto vypadalo parádně, ale říkal jsem si, že je to jen návrh a že rozhodně takto nikdy vypadat v sériové výrobě nebude. Uteklo pár měsíců a nový Renault 5 je zde a vypadá tak jak představený koncept. A vypadá skvěle. Nebál bych se říct, že vypadá tak trošku jinak než běžná dnešní auta - což ho odlišuje a dělá z něj opravdu pěkné designové a stylové auto. Vzhled Renaultu 5 se opravdu moc povedl.
Kdo by chtěl ještě něco navíc, může si ještě auto vylepšit originálním polepem střechy nebo boků a udělat z toho skutečný “šperk” :-)
Protože se mě Renault 5 opravdu hodně líbí, chtěl jsem se v něm i projet a tak jsem si domluvil testovací jízdu. Jaký Renault je a jak jezdí? Pojďme se na to kouknout.
Vzhled
O tom, jak auto vypadá jsem už něco málo napsal na začátku. Auto hodně vychází z Renaultu 5, který se vyráběl v letech 1972 - 1996. Když si původní a dnešní model srovnám, tak na první pohled jsou opravdu hodně podobné. Občas se stane, že nějaká automobilka udělá nástupce legendárního modelu a moc se to nepovede, ale zde je to přesně naopak. Nový 5 se povedl a to hodně. Myslím si, že přesně takto by se to mělo dělat a designerům dávám jedničku s hvězdičkou :-)
Auto se dá koupit v nenápadné bílé nebo černé barvě, ale nejvíc mu to sluší v zářivé žluté. Docela zajímavá je i zelené nebo modré. Já osobně jsem kromě bílé viděl všechny a sám nevím, kterou bych si vybral. Žlutá je opravdu hodně nápadná, zelená je dost zajímavá (tu bych asi bral), černá trošku nudná (oproti dalším barvám) a bílá bude klasika, která nebude až tak nápadná, ale i tak bude pěkná.
Jízda
Renaultem jsem měl možnost se svézt poměrně krátce, ale jízdu hodnotím moc dobře. Auto je svižné, ale ne zbytečně splašené jako některé elektromobily bývají. Jízda je taková klidná, vyrovnaná, ale když na to šlápnete auto umí hodně zrychlit. Docela mě překvapila i kvalita podvozku a naladění - na to, že je auto celkem malé a má dost velká kola, perfektně tlumí nerovnosti, vůbec neskáče, nedrncá a jede příjemně. Jízdě bych ani vlastně nic nevykl.
Moje pocity
Renault 5 je moc pěkné a jízdně velice příjemné auto, které je poměrně malé, ale přitom uvnitř je místa dost a má i celkem velký kufr. Dokázal bych si ho představit jako takové příjemné autíčko do města a na výlety, které navíc skvěle vypadá. Renault 5 na mě celkově udělal moc dobrý dojem.
Moje hodnocení je: super!
Ale ať jen nechválím, měl bych dvě věci, které bych vytkl. První: při jízdě se mě zdálo, že je celkem dost slyšet hluk větru. Možná je to tím, že jsem měl vypnuté rádio a při jízdě není slyšet motor, ale i tak se mě zdálo, že to kolem celkem fouká. Druhý věc: auto je plné technologii, displejů se spoustou animací a efektu. Když jsem dal zpátečku a zapla se zadní kamera, docela jsem se divil, jak je ten obraz nekvalitní :-( Stejně malé rozlišení je třeba v Dacii Duster, kterou jsem před nějakou dobou taky zkusil. Raději bych si odpustil animace na displeji, uvítací blikání světel, uvítací melodii a měl kameru s pořádným rozlišením.
Nějaké parametry
Renault 5 se prodává pouze s elektrickým motorem, s výkonem 120 nebo 150 koní. Na tak malé auto je to síly až moc a i ten slabší motor bude dostatečný. Auto je dlouhé 392 cm, má kufr o objemu 326 litrů. V nabídce jsou 4 výbavy a 4 barvy.
• Motor: elektrický 122 nebo 150 koní
• Pohon: přední kola
• Zrychlení 0-100 km/h: 8 s
• Spotřeba: cca 14-15 kWh/100 km
• Kapacita baterie: 40 nebo 52 kWh
• Dojezd: 310-410 km
• Pohon: přední kola
• Zrychlení 0-100 km/h: 8 s
• Spotřeba: cca 14-15 kWh/100 km
• Kapacita baterie: 40 nebo 52 kWh
• Dojezd: 310-410 km
Rozměry:
• výška 149 cm
• délka 392 cm
• velikost kufru 326 litrů
• výška 149 cm
• délka 392 cm
• velikost kufru 326 litrů
Barvy: žlutá, zelená. modrá, bílá, černá
Cena: od 670 tisíc