![](https://cdn.myportfolio.com/c4ab5ba0-85e6-4433-b9e2-1e227ce7b5d1/f1565bae-84e3-40b6-855a-7c28186be04d_rw_1200.jpg?h=2abe07d5e9947a10b9ae6798002a38b7)
![](https://cdn.myportfolio.com/c4ab5ba0-85e6-4433-b9e2-1e227ce7b5d1/550214c6-fca0-46c1-9769-2def777a2b5a_rw_600.jpg?h=a23361eef03e2da7dbf9345c0a175a99)
![](https://cdn.myportfolio.com/c4ab5ba0-85e6-4433-b9e2-1e227ce7b5d1/e21afbaf-b7b7-48a0-b591-7bfb92b58475_rw_600.jpg?h=ebe83a3f44554d5087e38f01156fb2f5)
![](https://cdn.myportfolio.com/c4ab5ba0-85e6-4433-b9e2-1e227ce7b5d1/24c4fc20-391a-48a0-9fa7-e05a485a7cf2_rw_600.jpg?h=02b68b0d7c9330afee509b078227078d)
![](https://cdn.myportfolio.com/c4ab5ba0-85e6-4433-b9e2-1e227ce7b5d1/09f43f2f-341f-4863-a663-0b0c39d9430b_rw_1200.jpg?h=eb901c5b863eda067fe5622dd3d0ab31)
![](https://cdn.myportfolio.com/c4ab5ba0-85e6-4433-b9e2-1e227ce7b5d1/9a856b7d-52b8-46ea-9185-65a66e4f1332_rw_1200.jpg?h=9d59f3b5c51de481ab483dff2888c09a)
![](https://cdn.myportfolio.com/c4ab5ba0-85e6-4433-b9e2-1e227ce7b5d1/cfe55759-f026-4af2-b837-56862912cae0_rw_1200.jpg?h=5d92d2bfcb101eb05390fc222e9384db)
Bylo zimní slunečné ráno a já jsem se chtěl jen tak projet skvělým autem Subaru Outback. Neměl jsem v plánu dělat nějaké fotky a zbytečně se tím zdržovat. Foťák jsem sice měl u sebe (co kdyby) a ono se to "co kdyby" stalo :-) Projížděl jsem po silnici jen kousíček za Brnem a najednou vidím lesní cestu s lehnou mlhou a do toho ty paprsky slunce a nešlo prostě odolat :-) Zacouval jsem tam, vytáhl foťák a udělal pár fotek.
Jak se jezdí v Subaru Outback?
Jízda v tomto autě se dá shrnout do jednoho slova: skvěle!
Proč? Protože auto má naprosto dokonalý podvozek, se kterým se vám bude zdát každá silnice, jako by byla pro Outback přímo stvořená :-) Na hladkém asfaltu auto krásně sedí a vůbec se nenaklání v zatáčkách. Na rozbité okresce plné děr vlastně ani díry necítíte, jen vidíte, že tam jsou. No a na lesní cestě je Outback taky jako doma.
Co převodovka CVT a spotřeba?
V poslední generaci Subaru Outback prošla automatická bezstupňová převodovka CVT řadou změn a vylepšení. Hodně lidí se na ni dívá skrz prsty, ale podle mého názoru, řadí dobře, rychle a pracuje tak jak by měla. Auto není vůbec líné (tak jak se často říká), ale jede pěkně. Je jasné, že benzínový motor o objemu 2,5 litrů by mohl mít víc koní než "jen" 170 a že Německá konkurence dokáže vymáčknout stejný výkon z polovičního motoru. Tento motor nemá žádné turbo, žádné filtry pevných částic a je naprosto jednoduchý. To má výhodu v levnějším servisu a taky v tom, že je tam míň věcí, které se mohou pokazit.
Jak je na tom takto velký motor se spotřebou? Motor má obsah 2,5 litrů, je to automat a stálý pohon všech kol. Outback je i celkem velké a vysoké auto. Nemůžete tedy čekat, že bude jezdit za 6 litrů jako naftová Octávka. Spotřeba, ale není tak strašná jak by se mohlo zdát. S autem se dá jezdit ve městě v pohodě pod 10 litrů, mimo město za 7-8. Tyto informace mám z různých testů a od majitelů Subaru ve fórech a facebookových skupinách.
Proč si Subaru Outback koupit?
Protože je to prostě poctivě udělané kvalitní auto, s kterým se moc dobře jezdí. A i když se to nemusí zdát, je Outback za velice zajímavou cenu. Cena je sice něco přes milion, ale s výbavou jakou Outback má už v základu, byste se u konkurence (za takto velké auto) dostali klidně o dalších 100, 200 nebo i 300 tisíc výš.