Dongfeng U-Tour je typ auta, který téměř všichni výrobci "zatratili", ale přitom se jedná o skvělé rodinné auto. Kam se svým prostorem a praktičností hrabou SUV. Já jsem auto typu MPV měl více než 11 let (konkrétně Opel Zafira Tourer), a to auto bylo super. Všechno se tam vešlo, dobře se v něm jezdilo, na dovolené jsme v něm mohli spát (taky jsme spali, bylo skvělé v Zafiře spát na pláži na Sardinii nebo na Lofotech).
Vůbec nechápu, proč tento typ auta nikdo nedělá a to jich před pár lety byla hromada (např. Opel Zafira a Meriva, Renault Scénic a Espace, VW Touran a Sharan, Seat Alhambra, Ford C-Max, S-Max a Galaxy, ...) a všechny jsou dnes úplně pryč nebo jsou z nich SUV. Netvrdím, že SUV není špatné, ale MPV je prostě lepší :-)
Kdo je DongFeng
Je to Čínská automobilka DongFeng založená už v roce 1969 a patří mezi největší výrobce aut v Číně. V Evropě se snaží prosadit teprve pár let, ale její auta už občas na silnicích jsou vidět. Aktuálně nejprodávanější model je menší SUV s názvem DongFeng T5 Evo, které vypadá moc pěkně, ale dobře se s ním i jezdí.
Jak U-Tour vypadá ve skutečnosti
Já si myslím, že vypadá zajímavě. Zezadu a z boku je to normální pěkné auto (dalo by se říct Evropské auto). Přední část je trošku kontroverzí :-) Někomu se líbí, někdo řekne "hrůza". Já osobně si myslím, že auto vypadá zajímavě, ale trošku bych na designu "ubral". Ta maska je hrozně výrazná a nápadná a to spoustě lidem nemusí úplně vyhovovat. Každopádně uvnitř se mě auto opravdu líbí. Sedadla vypadají doslova luxusně a dobře se v nich sedí. Ono celkově se v tom autě dobře jede, nic nevrže, vše působí dobrým a kvalitním dojmem.
Za mě: zezadu a z boku bez výhrad, masku bych já udělal malinko decentnější a k vnitřku nemám vůbec žádné výhrady. Ale každému se líbí něco jiného ;-)
Jak se s autem jezdí
Dobře :-) Materiály uvnitř jsou příjemné, zpracování kvalitní (dokonce i lepší, než některé o dost dražší Evropské auta). Auto je pohodlné, tiché, má skvělou výbavu, spoustu kamer a senzorů, takže opravdu dobré.
Během jízdy jsem ani neměl pocit, že by mě obtěžovali nějací otravní asistenti nebo že by něco fungovalo jinak, než bych si představoval. Díky kamerám ze všech stran se s U-Tour i dobře parkuje a couvá.
Vážně ta jízda je dobrá.
Motor a rozměry
DongFeng U-Tour se momentálně prodává pouze v jedné motorizaci - benzínový motor o objemu 1,5 l s výkonem 130 kW, takže nějakých 170 koní. Motor je dostatečně silný, není nějak hlučný nebo nepříjemný.
Délka auta je 485 cm, výška 172 cm a šířka 190 cm.
Výbava
Ve výbavě je vše co potřebujete (i co nepotřebujete). Auto má LED světla, panoramatickou střechu, kamery, displeje, vyhřívaná sedadla, kožená sedadla, hlídání pruhů, ... no prostě vše co mají moderní auta.
---
Toto auto si můžete přijít prohlédnout a vyzkoušet do prodejny CanoCar, Olomoucká 176, Brno, www.dfmbrno.cz