Na konci léta 2024 jsem se zúčastnil akce firmy Legendy u Vás na závodním Masarykově okruhu v Brně. Na výběr tam měli spoustu zajímavých aut (Porsche, BMW, Toyoty a nově i Alpine). Já jsem měl od začátku jasno, čím se chci svézt - byla to Toyota GR86.
A proč zrovna toto auto? Protože jsem měl v rámci focení pro Subaru půjčené Subaru BRZ (tedy stejné jako jako je Toyota GR86) a toto auto mě opravdu zaujalo po všech stránkách. Subaru BRZ skvěle jede, neuvěřitelně sedí na silnici, ale přitom je pohodlné, perfektně vypadá a navíc je za super cenu.
Poprvé řídím na okruhu
Nikdy předtím jsem na okruhu jako řidič ještě nejel. Vždy to bylo pouze jako spolujezdec - jednou ve Ferrari F458 Italia a pak v Mercedesu GT-R. V Toyotě GR86 jsem ve své podstatě už jezdil, když jsem měl půjčené Subaru BRZ, ale jen na běžné silnici. Ale auto jsem už alespoň trošku znal, i když to bylo vlastně úplně jedno :-)
Moje pocity z první jízdy
Sedli jsme do auta s instruktorem, rozjeli se a jeli. V první zatáčce jsem začal brzdil, instruktor stále říkal, ať tolik nebrzdím, ať jedu větší oblouk, ať přidám. První kolo byl trošku boj :-) Chtělo si to trošku zvyknout na auto, soustředit se na správnou stopu, sledovat o dost rychlejší Porsche kolem sebe. V prvním kole jsem měl pocit, že vůbec neumím řídit, že jedu pomalu a úplně špatně. V dalším kole už to bylo lepší a ve třetím jsem dokonce dostal pochvalu, že jsem se o dost zlepšil :-)
Jaké auto si vybrat na první jízdu
Popravdě - je to úplně jedno. První kolo jedete tak pomalu, že je úplně jedno jestli sedíte ve staré Octavii nebo nejlepším Porsche. Teprve v dalších kolech do toho trošku dostanete, ale stejně si myslím, že rozdíl mezi Toyotou GR86 a Porsche 911 bych nepoznal (resp. nevyužil potenciál a možnosti Porsche).
Moje rada: na první jízdu si půjčte jakékoliv auto, stačí i to nejpomalejší a nejlevnější které je k dispozici.
Kolik kol na okruhu si koupit
Jak jsem již psal, první kolo nevíte nic :-) Nevíte kde jsou zatáčky, jak jet rychle a vše si "ošaháváte". V druhém kole už je to o něco lepší a teprve ve třetím kole jsem měl už pocit, že si to užívám.
Moje rada: když na okruh, tak minimálně 3 kola, ideálně 4 kola.
Stálo to za to?
Rozhodně ano, bylo to super zážitek a určitě si to chci zopakovat ještě jednou. Můj původní nápad, že si zkusím na okruhu více aut se mě ale zdá jako nesmysl. Lepší je udělat si příště jízdu se stejným autem a soustředit se spíš na trať.
Back to Top