Na závodním okruhu v Brně se několikrát do roka koná akce, kde se můžete projet do dráze v nějakém "superautě". Akci pořádá firma Legendy u Vás, u které si vyberte auto a koupíte 1-3 kolečka na okruhu. Během jízdy vedle vás sedí instruktor (zkušený řidič a často i závodník), která vše hlídá, ale také vám poradí s ideální stopou a bezpečnou rychlostí. Já jsem se této akce zúčastnil již několikrát a pár aut jsem vyzkoušel.
Jak to probíhá
Úplně jednoduše - stačí přijít na místo, v závodním boxu je stůl s milou slečnou. U té si vyberete auto a počet kol. Následně dostanete na krk cedulku s typem vozidla a instruktor si vás sám odchytne a řekne, kdy můžete vyrazit. V podstatě téměř vždy bylo auto volné a vyrazil jsem bez dalšího čekání.
Během jízdy instruktor radí, jak máte jet a co dělat správně. Musím přiznat, že moje první jízda byla dost hrůzostrašná :-) Jednak jsem na okruhu jel poprvé a taky jsem po víc než roce jel autem s manuální převodovkou :-) Takže řešit řazení, rychlost, ideální stopu a ještě sledovat ostatní kolem sebe. Sepsal jsem to v článku Moje první jízda na okruhu :-)
Jaké auta jsem zkusil a jaké to bylo

Toyota GR86
Moje první svezení na okruhu bylo v Toyotě GR86. Říkal jsem si, že ve stejném autě Subaru BRZ už jsem jel, měl jsem ho celý den, takže pohoda :-) No a bylo to přesně naopak. Nikdy jsem na okruhu dřív nejel a rok jsem nejel s manuálem :-) Byl to tedy trošku boj.
Toyota jela moc pěkně a krásně seděla v zatáčkách, jízdu jsem si užil i když to bylo náročnější než jsem myslel. Po jízdě jsem se ještě bavil s Matějem z pořadu Ukaž káru, který tam taky byl se svým Subaru BRZ a říkal, že BRZ je lepší v Mostě nebo Sosnové, protože na Brno je pomalejší, ale myslím si, že první jízdu je to akorát :-)

BMW M2
Pro druhou jízdu jsem si vybral BMW M2. Sice nejsem až takový fanoušek BMW, ale model M2 se mě hrozně líbí. Určitě se mě líbí víc než M3 nebo M4. To auto vypadá podle mě skvěle, takže jsem se s ním chtěl projet.
Na první dojem mě trošku vadily sedačky, které byly dost tvrdé a nepohodlné. Na okruh asi dobrý, ale na cestu Brno-Praha už bych s tím asi nechtěl.
Výkonem je M2 úplně někde jinde než Toyota, navíc ho v Legendy u Vás mají v automatu, takže jsem nemusel řešit řazení a jízdu jsem si opravdu užil. To auto jede naprosto skvěle, krásně drží stopu a jízda byla konečně tím pravým zážitkem a nadšením. Takže BMW M2 na okruhu super!
Protože mě instruktor dal nějakou svoji osobní slevu (před jízdou jsme trošku pokecali, pobavili se i o mém Subaru Outback a že si ho chce instruktor taky pořídit), tak jsem jeho slevu využil a projel se ještě v Alpine A110 S. To je celkem zajímavé auto.

Alpine A110S
Značka Alpine byla založena v roce 1955, kdy vyráběla závodní speciály. Pak o ní od 90.tých let nikdo moc nevěděl až do roku 2017, kdy vyjela s modelem A110. Toto auto je malé, lehké a obratné = ideální na výlety někde po okreskách. Na okruh (aspoň ten v Brně) si myslím, že je trošku slabší. Ve srovnání s Toyoutou GR86 mě jízda připadla podobná, ale v BMW M2 jsem si to užil víc. Tím nechci říct, že A110 je špatné nebo pomalé auto - naopak je to perfektní auto a moc se mě líbí a taky byl můj sen se do něj posadit.

Chevrolet Corvette C8
Naprostá americká klasika "korveta" :-) Ve starší generaci C7 už jsem na okruhu jel v roce 2016, ale pouze jako spolujezdec. Byl jsem pozvaný na akci firmy Denker, kde mě majitel firmy svezl rovnou několik kol (dřív už jsem s ním jel i ve Ferrari F458 Italia nebo Mercedesu AMG GT-R). Teď konečně jsem mohl tuto legendu řídit sám.
Corvette je parádní auto, je to takový ten americký musce car :-) Firma Legendy u Vás ji má ve verzi se stahovací střechou, takže z ní může být krásný letní výletní automobil, ale také divoké závodní auto se zrychlením 3 vteřiny na stovku. Na okruhu jela "korveta" suprově a jízdu jsem si opět maximálně užil.

A co dál?
V nabídce je ještě plno aut, které mě lákají - třeba Porsche 911 nebo Lamborghini Huracán, ale zkusil bych klidně i Hyundai i30N, protože to je taky celkem zajímavé auto. Mimochodem, když jsem byl na škole smyku v Mostě, tak nám říkali, že vše je o zkušenostech a že jejich instruktor s Hyundaiem i30N ujel majiteli Lamborgini, který, tam byl na kurzu jízdy na okruhu :-) Prý pán jen koukal, jak mu to Hyundai "natřel" :-) Tak uvidíme k čemu se ještě dostanu a co si zkusím příště.
Každopádně sleduje web, facebook a instagram Legendy u Vás, ať víte, kdy a kde budou mít další akci.
PS: Toto není placený článek, jen jsem se chtěl podělit o zážitky :-)








